Branding to strategia marketingowa, pozwalająca na kreowanie pozytywnego wizerunku marki oraz ugruntowanie jej pozycji na rynku. Marka powinna wychodzić naprzeciw potrzebom, być na nie idealną odpowiedzią, oferować wysoką jakość oraz wartości bliskie klientom.

Poznając markę, konsument wiąże z nią konkretne odczucia. Wpływ na nie mają wszystkie aspekty kreowania wizerunku, albowiem klienci są bardzo różni i znaczenie dla nich mają różne kwestie. Dla przykładu jedna osoba zwróci uwagę na ciekawie zaprojektowane wizytówki, inna na unikalność logotypu, a komuś innemu przypadnie do gustu kolorystyka firmy sama w sobie. Dzięki brandingowi kreujemy pożądany wizerunek marki, by była odbierana tak jak zostało to określone podczas planowania strategii marki.

Rozpoczynając budowanie świadomości marki, przeprowadzamy szczegółową analizę oraz stawiamy szereg bardzo istotnych pytań. Jaka jest tożsamość Twojej marki? Jak chcesz, aby była postrzegana? Co ma komunikować społeczeństwu? Jaki ma nieść przekaz? Z czym ma się kojarzyć? Jak ma być odbierana przez klientów? Czym różni się od konkurencji? W jaki sposób ma być zapamiętywana?

Łącząc odpowiedzi na te pytania z analizą rynku, klientów, otoczenia oraz wszystkiego, co ma znaczenie dla firmy i jej działań, jesteśmy w stanie stworzyć skuteczną strategię marketingową. Podkreśli ona unikalność oraz innowacyjny sposób działania marki. W odpowiedni sposób pokaże jej misję i świat przeżyć oraz pozytywnych emocji.

Reasumując, praca nad kreowaniem wizerunku firmy ma na celu wywołanie i klientów określonych odczuć, które będą kojarzone stricte z tą właśnie marką. Dobry branding trafia w odpowiedzi na potrzeby konsumentów i sprawia, że pomiędzy marką a klientem powstaje więź. Proces ten ma nadać marce unikalne cechy, wyróżnić tle konkurencji oraz sprawić, by była pozytywnie odbierana i zapadała w pamięć.

Regiony: