Identyfikacja wizualna to zbiór wszelkich oznaczeń graficznych, które są stosowane w firmie. Opracowany jest tak, aby jasno i logicznie nawiązywał do logo firmy, jak również do wartości wyznawanych przez markę. Jest podstawowym narzędziem, które służy przemyślanemu kreowaniu wizerunku marki. Składa się z wielu elementów, a jej projektowanie to niełatwy proces, wymagający sumiennej analizy rynku, potrzeb klientów oraz tożsamości firmy.

To jak ogólny obraz firmy oddziałuje na konsumenta, przekłada się bezpośrednio na zyski, dlatego to niezmiernie ważne, by była spójna i korzystnie przedstawiała markę.

Projektowanie identyfikacji wizualnej rozpoczynam od starannego przeanalizowania tożsamości danej marki. Tego, czym się zajmuje i co zamierza reprezentować sobą oraz swoimi działaniami. Im szerzej i bardziej nieszablonowo spoglądam na projekt, tym większy i skuteczniejszy będzie zakres jego działania. W związku z czym, informacja o firmie dotrze do większej liczby konsumentów.

Gdy analiza została już przeprowadzona, a kierunek wybrany, stworzenie identyfikacji ma swój początek w logotypie. Powinien być unikalny i mieć w sobie coś, co sprawi, że przyciągnie on wzrok klientów, wywołując pozytywne skojarzenia. Musi także być zgodne z przekonaniami oraz celami firmy.

Mając już element bazowy, czyli gotowe logo, które spełnia wszystkie ustalone wcześniej wymagania, przechodzę do stworzenia dla niego odpowiedniego, spójnego „otoczenia”.

Zależnie od preferencji klienta i potrzeb jego firmy mogą to być:

  • symbole firmy (ikony)
  • wizytówki
  • teczki ofertowe
  • druki firmowe (koperty firmowe, papier firmowy, kartki do zapisków, dokumenty handlowe, faktury i inne druki firmowe)
  • kolorystyka firmowa
  • wzory materiałów reklamowych, prezentacji czy materiałów drukowanych dla celów public relations
  • dress code pracowników
  • informacja wizualna oraz inne elementy identyfikacji (tablice informacyjne, szyldy, flagi, transparenty, upominki)

Pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz, dlatego to takie ważne, by wszystkie elementy były starannie dopracowane. Tylko w pełni przemyślana oraz spójna identyfikacja wizualna pozwoli nam to osiągnąć. Dzięki identyfikacji wizualnej potencjalni klienci, a także kontrahenci łatwo rozpoznają naszą firmę i wiedzą czego mogą się spodziewać.

Regiony: