Logotypy to formy graficzne, które identyfikują daną firmę, markę, organizację, produkt czy usługę. Są interpretacją nazwy lub kluczowego hasła, a ich głównym zadaniem jego wyróżnienie na tle konkurencji. Swoje logo może mieć także nie jedna impreza czy inna aktywność społeczna lub gospodarcza. Logotyp może składać się z symbolu graficznego, samej nazwy, bądź z symbolu połączonego z nazwą. Nierzadko zawiera również slogan.

Co ciekawe, słowo logotyp zaczerpnięte zostało z języka greckiego. Powstało z połączenia logos, oznaczającego słowo, myśl oraz typos — odcisk, obraz. Termin ten pojawił się na początku XIX wieku.

Logotyp musi być unikalny, by wyraźnie różnił się od konkurencji i zapadał w pamięć klientów. Pracując nad logotypami, przede wszystkim bierzemy pod uwagę profil marki, dla której go tworzymy. W efekcie powstaje projekt, który jest odpowiedzią na potrzeby klienta.