Naming

Naming to kreowanie dobrych, ponadczasowych nazw dla firm i wszelakich inicjatyw. Nazwa firmy to podstawowa kwestia i niezwykle ważny etap tworzenia marki. Musi być spójna z logo oraz sloganem marki. Jest werbalnym odpowiednikiem logo, wizytówką firmy.

Jeżeli nazwy różnych firm czy produktów brzmią podobnie, sprawia to problem i wprowadza konsumenta w zakłopotanie, gdyż łatwo o pomyłkę. Ciężko też zapamiętać daną markę, kiedy jej nazwa kojarzy się wiele innych. Warto również zwrócić uwagę na to, czy nazwa nie wywołuje żadnych negatywnych skojarzeń, ponieważ może to szkodzić wizerunkowi firmy.

Wydawać by się mogło, że do powstania nazwy firmy wystarczy wyobraźnia, kreatywność i chwila na zastanowienie. Nie jest to jednak tak prosta sprawa, gdyż projektując nazwę, należy mieć na uwadze kilka bardzo ważnych kwestii.

Trzeba pamiętać, by nazwa nie naruszała praw własności żadnej innej firmy, ani niczyich praw autorskich. Wybrana nazwa musi być bezpieczna, dlatego istotne jest sprawdzenie, czy nie jest ona zarejestrowana jako słowny znak towarowy oraz, czy nie widnieje już w rejestrze Urzędu Patentowego.

Kolejną ważną kwestią jest poprawność językowa pod każdym względem – gramatycznym, semantycznym oraz logicznym. Zaleca się unikanie zawierania w nazwie celowych błędów. Nazwę należy projektować, pamiętając o zasadach poprawnej polszczyzny. Ponadto, jeżeli zamierzamy działać również na rynkach zagranicznych, musimy sprawdzić nazwę pod względem skojarzeń w innych językach.

Nazwa firmy powinna:

  • wiernie odzwierciedlać charakter jej działań oraz produkty lub usługi, które są w ofercie
  • wyróżniać markę, a nie tylko odróżniać ją od konkurencji
  • mieć własny, unikalny sens i być ponadczasowa
  • być zgodna z tym, kim jesteśmy, z naszymi przekonaniami oraz wyznawanymi wartościami
  • w jasny i przejrzysty sposób komunikować czym zajmuje się firma, a także czym konkretnie się wyróżnia
  • być wygodna, czyli łatwa do wymówienia, zapisania i zapamiętania
  • być zwięzła, trafna i charakterystyczna
  • aktywnie motywować do zakupu
  • zostawiać trwały, pozytywny ślad w pamięci klientów

Tworzymy nazwy niekonwencjonalne i efektywne wspierające sprzedaż. Łamiemy standardy, myślimy nieszablonowo i kreujemy unikaty.