Rebranding to proces zmiany wielu aspektów funkcjonowania danej marki po to, by wspiąć się na wyższą pozycję na rynku i poprawić jej odbiór wśród społeczeństwa. Wiąże się to z opracowaniem zupełnie nowej strategii marketingowej firmy. Niekoniecznie wiąże się to ze zmianą nazwy czy logo, ale przykładowo sama zmiana nazwy nie jest jeszcze rebrandingiem.

Rebranding rozpoczynamy od analizy aktualnej tożsamości marki i wszystkich aspektów jej działań. Pomaga to wyciągnąć cenne wnioski oraz zrozumieć co należy zmienić, aby osiągnąć lepsze wyniki. Następnie przechodzimy do analizy aktualnej sytuacji rynkowej i potrzeb konsumentów.

Kolejnym krokiem jest opracowanie nowej strategii marketingowej oraz identyfikacji wizualnej lub ich poszczególnych elementów, w zależności od planu zmian. Następnie wdrażamy zmiany na każdym poziomie działania firmy.

Ostatnim etapem jest zakomunikowani zmian zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz firmy, a także, oczywiście, konsekwentne działanie według nowych zasad.
To długotrwały i pracochłonny proces. Jednak warto w niego zainwestować, gdyż dobrze przeprowadzony przyniesie firmie większe zyski. Marka stanie się bardziej rozpoznawalna i będzie wywoływać pozytywne skojarzenia.