Projektowanie wizytówek to bardzo ważne i odpowiedzialne zadanie. Otóż ten kawałek papieru stanowi niejako reklamę naszego przedsiębiorstwa. Na niejednej scenie w filmach widzieliśmy bohaterów wymieniających się małymi blankietami. Elegancko ubrani przedsiębiorcy, biznesmeni, politycy i inni przedstawiciele elit uwielbiają się nimi wymieniać na dużym i małym ekranie. Nieraz te małe karteczki są mini dziełem sztuki, intrygując i przykuwając uwagę estetyką, gustownością w wykonaniu oraz przedstawianymi treściami. W kinie posiadanie wizytówki oznacza bycie kimś, częścią większego świata. Nie inaczej jest w rzeczywistości. Posiadanie wizytówki to nie jest tylko forma reklamy własnej osoby czy działalności. Jest elementem konwenansu, kurtuazji i szacunku wobec rozmówcy.

Wizytówka jest jednym ze sposobów na zaprezentowanie siebie. Na małej karteczce najczęściej o wymiarze karty kredytowej są zapisane najistotniejsze informacje- firma, kontakt, branża firmy i jej nazwa. No i oczywiście imię i nazwisko danej osoby i funkcja. Istnieje kilka rodzajów wizytówek ze względu na przeznaczenie: służbowa, osobista, rodzinna i mieszana.

Nie tylko treść przedstawiona stanowi o szykowności wizytówki, ale i jej forma. Odpowiednia oprawa graficzna z pewnością zwróci uwagę potencjalnego klienta. Ważne też jest odpowiednie formatowanie czcionek i zachowanie pewnego układu w celu maksymalnej czytelności. Niemniej istotnym czynnikiem określającym wizytówkę ( a tym samym, jej posiadacza) jest papier z którego została wykonana. Surowiec powinien być twardy i sztywny, żeby zachować odporność na uszkodzenia. Najczęściej stosuje się papier matowy o gramaturze 350g/m2. Jeśli chcemy, by nasza wizytówka wyróżniała się możemy użyć papieru ozdobnego oraz tłoczenia. Różnica jest nie tylko widoczna, ale wyczuwalna. Dzięki tym niuansom nasza wizytówka nabierze unikalnego charakteru.

Regiony: